• Facebook Social Icon

YogaSoul Mikkeli, outi@yogasoul.fi tai 050 561 3340

Joogaa Mikkelissä

2005 lähtien

Joogakoulu YogaSoulin tilat sijaitsevat Mikkelin keskustassa Kirkkopuiston läheisyydessä. Opetamme joogaa sydämellä ja pitkällä kokemuksella.

 

Käymme säännöllisesti kouluttautumassa arvostettujen ja kokeneiden kansainvälisten Iyengar- opettajien seminaareissa, jotta kehitymme ja voimme antaa oppilaillemme parasta.

Klassinen jooga pohjautuu Iyengarjoogaan ja on linjauksiltaan hyvin pedantti tapa harjoittaa kehoa ja mieltä. Joogan syvin harjoitus tapahtuu sisimmästämme käsin ja tämän syvän vaikuttavan harjoituksen merkitys on läsnä kaikessa mitä teemme.

 

Lempeys ja syvä rakkaus joogaharjoitukseen viitoittavat joogapolkuamme ja opetustamme.

Mitä hyötyä joogasta on?

Auttaa jaksamaan arjessa

Joogaharjoitus on holistinen harjoitusmuto, jossa keskitytään sekä hoitamaan kehoa mutta myös mieltä. Joogaharjoitus voimistaa ja avaa kehoa niin, että fyysinen olo on parempi, asentomme ryhdikkäämpi. Kun kehon asento on hyvä virtaa hengityskin paremmin ja syvempänä. Meditaation myötä hermosto tasapainottuu ja stressi vähenee. Jotta joogaharjoitus vaikuttaa meissä positiivisena muutosvoimana sekä kehoomme, että syvimpään itseemme on säännöllinen harjoitus ensisijaisen tärkeää. Jooga on kokonaisvaltainen itsehoitomenetelmä, joka vaikuttaa ehdottomasti myös normaali arjessa tuoden energiaa ja keveyttä elämään.

Mielenrauha

Joogan sydänharjoitus on meditaatio. Meditaatiossa opettelemme valitsemaan ja pidättymään jossakin muussa kohteessa kun jatkuvasti laukkaavissa ajatuksissamme. Meditaatio vaikuttaa ihmiseen hyvin syvällä tasolla, se aktivoi aivojen rauhan ja rakkauden puolta, lisää alfa-aaltoja, jotka kertovat rentoutumisesta ja vähentää kortisolin, stressihormonin tuotantoa kehosamme. Koska joogaharjoitus tietoisesti luotaa kehon hyvän harjoituksen lisäksi myös selkeästi mieleen, kokevat monet hyvin nopeastikkin hellittävää muutosta myös arjessa, usein myös unen laatu paranee ja nukkuminen syvenee joogaharjoituksen myötä.

Auttaa ihmisten välisessä kanssa kanssakäymisessä

Syvä pysähtyminen muuttaa meitä, tutustuttaa meidän mielen tuolla puolen olevaan itseemme. Kosketus tähän syvään näkijään itsessämme muuttaa tapaamme katsoa maailmaa, jolloin voimme kohdata myös muut ihmiset tiedostavampina. Kanssakäyminen ihmisten kanssa ei ole egon kamppailu vaan  jotain paljon todellisempaa, jolloin elämä kaikenkaikkiaankin muuttuu joustavammaksi.

Parantaa ja kehittää kehoa

Joogaharjoitus on todella kokonaisvaltainen harjoitus keholle. Rankaa liikutellaan kaikkiin sen liikesuuntiin, selkärankaa tietoisesti pidennetään. Korjataan virheasentoja ja voimistetaan kehon kannattavia syviä lihaksiä. Joogaharjoitus lisää kehotietoisuuttamme, parantaa ryhtiämme ja myös haastaa meitä ylittämään itsemme.

YogaSoulin ohjaajat

Outi Öhman

Olen aloittanut joogan vuonna 2002 Jyväskylässä ja joogaopettajkoulutuksen vuonna 2004 Suomen joogaopistolla Saarijärvellä.

 

Elämä saatteli minut kuitenkin vuonna 2005 Iyengarjoogan pariin Intiassa ja tiesin heti, että olen löytänyt oman tapani harjoittaa joogaa. Olen kouluttautunut vuosina 2016-2017 kaksi vuotisen Iyengarjooga koulutuksen Baltiassa Euroopan arvostetuimpien opettajien seminaareissa ja käyn edeleen säännöllisesti kokeneiden opettajien opissa sekä Suomessa, että ulkomailla.

 

Joogaharjoitus on tapa tiedostaa itsensä sekä konkreettisella kehollisella tasolla uudella tavalla, että pysähtyä lempeästi sisimpänsä äärelle kuulemaan syvää elämän viisautta itsessään.

 

Jooga on minulle tapa olla ja elää sisimmästäni käsin. Joogapolulla emme ole koskaan valmiita vaan polku jatkuu läpi elämän. Opettajana koen syvää vastuuta tuoda aina kaikki se kokemus jota minulla on oppilaitteni käytettäväksi harjoituksessaan.

Kimmo Hänninen

Aloitin astangajoogan Helsingissä asuessani 2000 luvun alussa. Jo alkeiskurssilla tiesin löytäneeni oman lajini. Astangajoogan fyysisyys, oman itsensä haastaminen ja kehittäminen kiehtoivat minua. Ammatiltani olen sairaanhoitaja. Astangajooga on ollut hyvä vastapaino kolmivuorotyölleni.

 

Olen toiminut kansalaisopistossa astangajoogaohjaajana kolme vuotta. Syksyllä 2016 toteutin yhden pitkäaikaisen haaveeni ja suoritin joogaopettajakoulutuksen Intiassa sekä intialaisen että suomalaisen opettajan johdolla. Koulutukseen sisältyi sekä astanga- että hathajoogaa. Aiemmin olen jo saanut pätevyyden saunajoogaohjaajaksi. 

 

Tunneillani käydään läpi astangajoogan primary - sarjan asanoita. Asanoiden tarkoituksena on luoda kehoon energiaa ja tehostaa verenkiertoa. Asanat yhdessä tietoisen hengittämisen ja katseen kohdistamisen kanssa kehittävät kehon ja mielen hallintaa. Tunnit loppuvat aina loppurentoutukseen, jossa apuna käytän mm. tiibetiläisiä soivia kulhoja. ​​​​

Satu Vilkki

Olen koulutukseltani työnohjaaja, työyhteisönkehittäjä ja vuorovaikutuskouluttaja.

 

Joogaopettaja koulutukseni Saarijärjellä Suomen joogaopistolla on puolessa välissä. Käytän joogaa apuna myös työyhteisöjen kanssa mm. voimavartteina.

 

Lisää www.satuvilkki.fi 

Uskon itsen kuunteluun ja uuden löytymiseen niin työssä kuin joogassa.

 

Ohjaamani jooga saa vaikutteita hathasta- ja iyengarjoogasta. Kehon ja mielen yhteys tuo meille hyvää levollisuutta.

 

Lämpimästi tervetuloa lujan lempeään viikonlopun lopetukseen sunnuntai-iltaisin!